Σελιδες

Thursday, March 29, 2012

100 MIRRORS–Εργαλεία για την παρακίνηση της γυναικείας επιχειρηματικότητας


Στην Ευρώπη, όπου οι γυναίκες έχουν όλα τα δικαιώματα και τα προνόμια, βρίσκουμε ακόμη τομείς όπου δεν ισχύει η ισότητα. Οι στατιστικές δείχνουν ότι η διαχείριση σε διάφορα τμήματα μιας εταιρείας, για παράδειγμα, δεν γίνεται συνήθως από γυναίκες. Φαίνεται ότι οι δημιουργικές, καινοτόμες και ηγετικές ικανότητες των γυναικών δεν θεωρούνται ότι βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με αυτές των ανδρών.

Το πρόγραμμα 100MIRRORS έχει ως στόχο τη βελτίωση της κατάστασης, με την ανάπτυξη μια γραμμή επικοινωνίας, την ιστοσελίδα του, στην οποία οι γυναίκες επιχειρηματίες στις συμμετέχουσες χώρες θα παρουσιάσουν τις εμπειρίες, τις δεξιότητες, τις ικανότητες, τους περιορισμούς και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, αλλά και το πώς κατάφεραν να βελτιώσουν τους ζωή τους με το να ηγηθούν σε διάφορους τομείς, προσπαθώντας να μοιραστούν με άλλες το πνεύμα της επιχειρηματικότητας και της αυτενέργειας.

Η μέθοδος υποστήριξης μέσα από το mentoring και το coaching, προσθέτει συχνά ένα σχετικά υψηλό ποιοτικό επίπεδο εκπαίδευσης. Μέσω αυτού του προγράμματος οι χρήστες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σ' ένα εργαλείο καθοδήγησης: τις κάρτες καταγραφής. Ο στόχος είναι να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των άλλων γυναικών να εξελιχθεί σε επιχειρηματικό και να δραστηριοποιηθούν, είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν τα σχέδιά τους αλλά και να τους δώσουμε τα κατάλληλα εργαλεία και τις ενδείξεις μέσα από την ανάλυση των ορθών πρακτικών που θα τους βοηθήσουν να αναπτύξουν ικανότητες και να ξεπερνούν τις δυσκολίες που συναντούν. Έτσι θα είναι σε θέση να αναλύσουν τον τρόπο με τον οποίο ξεκίνησαν άλλες γυναίκες, τι μεθόδους ακολούθησαν, πώς ξεπέρασαν τον ανταγωνισμό και τις δυσκολίες και ποιες είναι οι απόψεις τους σχετικά με τις βασικές ικανότητες που πρέπει να αναπτυχθούν.
Οι στόχοι μας είναι:
  1. Ο προσδιορισμός των δεικτών και των επιχειρήσεων, οργανισμών και ιδρυμάτων που θα χρησιμεύσουν στον εντοπισμό των γυναικών επιχειρηματιών σε διάφορα κοινωνικά περιβάλλοντα
  2. Η επιλογή 100 γυναικών - επιχειρηματιών από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες οι οποίες θα χρησιμεύσουν ως πρότυπα για άλλες που επιθυμούν να ξεκινήσουν δική τους επιχείρηση ή στην ενίσχυση των δημιουργικών και επιχειρηματικών τους ικανοτήτων.
  3. Να αρχίσει μια ανάλυση για το πώς οι γυναίκες έγιναν επιχειρηματίες, τις μεθόδους που ακολούθησαν, τις δυσκολίες που συνάντησαν και τις επιδόσεις τους στις βασικές ικανότητες.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 7 οργανισμοί από την Ελλάδα, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Βρετανία (Σκωτία) και την Πολωνία, με διαφορετική εξειδίκευση (Πανεπιστήμια, Τοπικές Επιχειρηματικές Ενώσεις, Οργανισμοί γυναικείας απασχόλησης, ομοσπονδίες και ενώσεις γυναικών επιχειρηματιών, οργανισμοί κατάρτισης και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού) και επιπλέον 36 φορείς που λειτουργούν ως συνεργαζόμενοι φορείς (silent partners). Η κάθε χώρα εκπροσωπείται από διάφορους τομείς γνώσης που είναι απαραίτητες για την ολοκλήρωση του προγράμματος όπως, Πανεπιστήμιο, εκπρόσωποι των γυναικών επιχειρηματιών, επιμελητήριο και εκπρόσωποι από άλλους τομείς άτυπης εκπαίδευσης και ανάπτυξης επιχειρήσεων.

Θα εντοπιστούν οι τομείς ενδιαφέροντος όπως: εκπαίδευση, απασχόληση, η δικαιοσύνη, η απασχόληση, ο εθελοντισμός κλπ. από τους οποίους θα γίνει η επιλογή των πιθανών γυναίκες επιχειρηματίες που θα αποτελέσουν τα παραδείγματα - καλές πρακτικές. Οι εταίροι θα συμφωνήσουν κοινά πλαίσια στις συνεργαζόμενες χώρες. Επιπλέον, οι εταίροι θα πρέπει να ορίσουν τους δείκτες για να προσδιοριστεί αν οι γυναίκες που θα επιλεγούν θα είναι απαραίτητα επιχειρηματίες ή όχι. Οι δείκτες θα αφορούν τόσο προσωπικές όσο και κοινωνικές δεξιότητες. Οι εταίροι θα διεξάγουν έρευνα στη χώρα τους ώστε να προταθούν τελικά 20 γυναίκες επιχειρηματίες σε κάθε χώρα (συνολικά 100 γυναίκες στις συνεργαζόμενες χώρες). Μέσα από πραγματικά παραδείγματα, συλλέγονται πληροφορίες για κάθε γυναίκα με εξατομικευμένο τρόπο έτσι ώστε να προχωρήσουμε στην ανάλυσή τους. Με την ανάλυση των αρχείων που λαμβάνονται, συμπληρώνονται τα αρχεία και οι κάρτες των 100 γυναικών - επιχειρηματιών τα οποία θα διατίθενται σε όλους τους με δωρεάν πρόσβαση στις σελίδες του ιστοχώρου σε διάφορες γλώσσες.
Μερικοί δείκτες μπορεί να είναι:
  • Να είναι γυναίκες
  • Να είναι βασικές πρωταγωνίστριες στη δημιουργία ενός επιχειρηματικού σχεδίου, τη δημιουργία ενός φορέα, ενός έργου κοινωνικής ή οικονομικής σημασίας, κ.ο.κ
  • Να χρησιμεύσουν ως πρότυπο για τις ιδιαίτερες καταστάσεις που αντιμετωπίζουν, τα αποτελέσματα, για μικρά μυστικά, κλπ.
Θα διερευνηθούν οι δυνατότητες που υπάρχουν οι επιχειρηματίες να αντιπροσωπεύουν διαφορετικούς τομείς και κοινωνικές ομάδες όπως:
  • διαφορετικοί τομείς δραστηριοτήτων
  • διαφορετικά περιβάλλοντα, γεωγραφικές περιοχές κλπ
  • διαφορετικά επίπεδα γνώσεων και καταστάσεις με τις οποίες ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις
Κάθε μια από τις 100 κάρτες θα περιλαμβάνει:
  • Στοιχεία επικοινωνίας
  • Σύντομη περιγραφή της ιστορίας της επιλεγμένης γυναίκας – επιχειρηματία
  • Στοιχεία για την επιχείρηση και της διαχείρησής της: εξέλιξη, παρούσα κατάσταση, προσδοκίες στο μέλλον κλπ
  • Αυτό-αξιολόγηση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων (και αδυναμιών) που πρέπει να έχει ένα άτομο, πράγμα που μπορεί να χρησιμεύσει σαν προσωπική SWOT ανάλυση
  • Γνώμες, συμβουλές και σχόλια για το επιχειρηματικό περιβάλλον, τις προκλήσεις, οδηγίες κλπ.
  • Ενδεχομένως την πρόθεσή τους να προσφέρουν εθελοντικές υπηρεσίες καθοδήγησης (mentoring) σε νέες επιχειρηματίες που θέλουν τώρα να ξεκινήσουν τις δραστηριότητές τους
Η στενή συνεργασία μεταξύ Πανεπιστημίων και επιχειρήσεων είναι εξασφαλισμένη αφενός από την ίδια την εταιρική σχέση (υπάρχει ισορροπία μεταξύ των εταίρων του προγράμματος) και αφετέρου από τη δομή και το σχεδιασμό των δράσεων του προγράμματος. Το πλάνο του προγράμματος απαιτεί τη συμμετοχή και των δύο τομέων στην ανάπτυξη των προϊόντων και στην υλοποίηση των δράσεων. Το πρόγραμμα και οι διαδικασίες του είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας Πανεπιστημίων και επιχειρήσεων και η σύγκλιση των διαφορετικών τους απόψεων

Οι εταίροι του προγράμματος είναι:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΑΡΑΓΟΣΑ, INDICO, OMEGA (ΙΣΠΑΝΙΑ), LA MAISON DE I´INITIATIVE SCOP (ΓΑΛΛΙΑ), ΕΔΡΑ (ΕΛΛΑΔΑ), CRE8TE (ΣΚΩΤΙΑ), BD CENTER (ΠΟΛΩΝΙΑ)




Για την "ΕΔΡΑ"
Κοινωνικές Συνεταιριστικές Δραστηριότητες Ευπαθών Ομάδων


Γκούτσιου Αριστέα
Υπεύθυνη Δημ. Σχέσεων & Κοινωνικού Μάρκετινγκ
Δήλου 14, 121 34 Περιστέρι
τηλ.: 210 5913826 (εσωτ. 2), φαξ: 210 5762861
κιν.: 6936 784724
E-mail: mko.edra@gmail.com,
Url: www.edra-coop.gr

No comments:

Post a Comment